לימודי אדריכלות הם תחום המשלב התנסות מעשית וידע תיאורטי
נוטים להגיד שלימודי אדריכלות ועיצוב לא מתאימים לכל אחד. יש אנשים שנולדו עם "זה" - הטאץ' המיוחד הזה, העין שרואה את הפריטים מונחים בחלל גם כשהוא ריק לגמרי, והיכולת ליצור יש מאין על סמך חזון ברור וכלים ספציפיים. מצד שני, כמובן שאי אפשר להוציא שום תוכנית אדריכלית או עיצובית אל הפועל מבלי לדעת להשתמש במשאבים הרלוונטיים. לכך בדיוק נועדו לימודים אקדמיים בנושאים הללו - להעניק לסטודנטים את הכלים הכי זמינים ונכונים על-מנת שיוכלו לממש את החזון שנרקם בעיני רוחם, פעמים רבות גם ללא ידע פורמלי מקדים.
בניגוד לתחומים אחרים בהם הלימודים הם תיאורטיים בלבד, לימודי אדריכלות ועיצוב מלווים בהגשת פרוייקטים מעשיים שאמנם לא מגיעים למימדים של בניין שלם אך בהחלט יכולים להביא לידי ביטוי את היכולות של הסטודנט ואת הידע שצבר. לכן, ניתן לקבוע שזהו תחום דינאמי במיוחד ומי שניגש אליו צריך לא רק להביא את הדינמיות הזו בחשבון, אלא ממש לצפות לה ולאהוב את אופי הלימודים.
כתיבת עבודת סמינריון היא חלק מהלימודים
כאמור, אנשים רבים פונים אל התחום בשל הכשרון המולד לעצב ולתכנן וזו גם נקודת החוזק שלהם. הבעיה מתחילה כשיש פרוייקט עיוני שיש להגיש בזמן הלימודים, כמו עבודת סמינריון. בשלב זה מגלים סטודנטים רבים שהחוזקים שלהם אינם רלוונטיים למשימה ונאלצים להתמודד עם אתגר חדש, מורכב אפילו יותר מלתכנן גורד שחקים.
לכן, אנו ממליצים למי שמרגיש מעט אבוד בשלב כתיבת העבודה, לפנות לכל מי שיכול להגיש לו עזרה. חבל שציון מעולה בתואר ייפגם רק בגלל שאתם חזקים בעיצוב ולא בניסוח ובראייה מרחבית ולא בעמידה בכללי הציטוט של APA.
אז למי מתאימים לימודי אדריכלות?
בעצם, לכולם. אם כבר פניתם אל התחום והוא מעניין אתכם, כנראה שיש לכם זיקה ראשונית לנושא וזה לא פחות חשוב מכשרון. זכרו שכתיבת עבודה סמינריונית היא רק חלק מהתואר ויש עוד אלמנטים רבים שמרכיבים את הציון הסופי. אם אתם בכל זאת מתלבטים, מומלץ לפנות לכמה יועצי לימודים במספר מוסדות אקדמיים ולהתייעץ איתם לגבי התהליך: מה כולל התואר, מה לומדים, מה כוללת כתיבת עבודה סמינריונית, איזו התנסות מעשית מבצעים ועוד.
פחות משנה אם נולדתם עם "זה" או לא, יותר משנה שתדעו לקראת מה אתם הולכים ושתתחילו את התואר בתחושה שאתם הולכים לסיים אותו על הצד הטוב ביותר.