המחלקה ללימודי אמנות פעלה במכון אבני שנים רבות, והולידה אמנים מהשורה הראשונה. כחלק מהתפתחות שוק העבודה והצרכים המשתנים במהירות, במיוחד נוכח מגפת הקורונה, התקדמה תכנית לימודי אמנות למסלול רב תחומי המציע לימודי מבוא באמנות, כחלק מתחום העיצוב הרב תחומי.
התוכנית התלת שנתית באמנות משלבת את לימודי הליבה באמנות הפלסטית לצד תחומי עיצוב החדשניים ביותר. סטודנט הנרשם במסגרת המחלקה לאמנות, יוכל ללמוד מגוון עצום של אמנויות ולהתנסות בסדנאות מעשיות בכל אחת מהן. בואו ללמוד מהטובים ביותר, כדי להיות הטובים מכולם!
התוכנית הקודמת שילבה לימודי הליבה באמנות הפלסטית לצד תחומי עיצוב החדשניים ביותר. המטרה של התכנית היא להכשיר אמנים צעירים יוצרים בעלי שפה יצירתית אישית ועצמאית של המאה ה-21. אמניות ואמנים שיוכלו ליצור אמירה מקורית מחד, ומאידך להשתלב בתחומי עיסוק נוספים.
לבה של התכנית מבוססת על גישה הרואה באמן העכשווי יוצר בעל ידע ומיומנות בטכניקות, טכנולוגיות וחומרים המאפיינים את המציאות בת זמננו. בצד הבסיס הקלאסי יזכו התלמידים בהכשרה על תוכנות וטכנולוגיות עיבוד שיאפשרו להם לבטא עצמם כאמנים ולהשתלב כמעצבים בעיסוקים נוספים.
תוכנית לימודי אומנות
שנה א':
הקניית יסודות עבודה במקצועות הליבה של האמנות בדו ותלת ממד. בניית תשתית לתהליכי עבודה וחשיבה במקביל להיכרות עם תכנים עיוניים מתולדות האמנות והתרבות.
כמו כן הרחבה, הכשרה והעשרה לתחומי העיצוב ומדיה חדשה דרך חשיפה לשפת העיצוב הבסיסי ולימוד תוכנות עיצוב בפוטושופ, אינדיזיין ואילוסטרייטור. רוב המקצועות ילמדו במסגרת התכנית הרב תחומית.
שנה ב':
מתמקדת בשכלול יכולות מקצועיות ופיתוח כלי חשיבה והעמקת הידע באמנות הפלסטית. חשיפה לתכנים ותהליכי עבודה מורכבים כמו גם הכרה של מגוון רחב של כלי עבודה, שיטות וטכנולוגיות לעיבוד חומרי עץ, מתכת, פלסטיק. עור, טכסטיל ומתכת.
בשנה זו יבחרו הסטודנטים בתת תחום של האמנות, בסך כולל של 6 נק"ז, תוך הוספת נדבכי ידע בתחום הדמיית תלת מימד כבסיס להדפסת מודלים במדפסות תלת מימד או לחלופין יתמחו בתחומי הוידאו ארט דרך העמקה בפרמייר והאפטר-אפקטס ושפת הקולנוע.
שנה ג':
בשנה זו משלימים הסטודנטים את תהליך הפיכתם לאמנים יוצרים פעילים, אשר מציגים "גוף עבודות" בתערוכה. מוקד הלימודים בשנה זו הם קורסי הציור והפיסול לתערוכת גמר לצד קורס ייעודי לבחינת יחסי אמן-אוצר-גלריה. דגש מיוחד מושם על פיתוח ושיכלול שפה אינדיבידואלית מתוך חשיבה בינתחומית אמנותית עיצובית. המטרה בשנה זו היא להכשיר את הסטודנט בשלב המעבר להיותו אמן-מעצב פעיל אשר יציג "גוף עבודות" בתערוכה לאחר השלמת תהליכי עבודה ארוכי טווח.
בשנה זו, באישור ראש המחלקה, ישלימו הסטודנטים ידע נוסף המקנה להם לפחות 8 נק"ז מתוך תכניות הלימוד השונות, ואשר חסר להם, לשם העמקה ופיתוח ביטוי אמנותי להצגה בתערוכת גמר. זאת במכלול תחומי הלימוד הנלמדים במכון, אם בציור ופיסול ואם במדיות אחרות כדוגמת הדמיות דו ותלת מימד ו/או קורסים מתקדמים אחרים.
הלימודים במגמה לאמנות בנויים באופן שמאפשר לסטודנט/ית מרחב עשייה תומך מעשיר, נתמך בסגל הוראה בעל מחויבות מקצועית גבוהה ויחס אישי.
מגוון קורסים באומנות:
- רישום וציור מתחילים
- רישום וציור מתקדמים
- פיסול פיגורטיבי
- פיסול קראמי
- צילום
- עיצוב גרפי
ועוד מגוון גדול של קורסים והתמחויות!!
תעסוקה לאחר קורס באומנות
מגוון התכניות והקורסים מעשיר את הכלים העומדים לרשות האמן כדי לפרוץ וליצור לאופקים חדשים באמצעות טכנולוגיות וחומרים חדשניים. בנוסף, חטיבת לימודים זו מאפשרת לבוגר/ת מגוון תעסוקתי במרחב האמנותי-עיצובי...
דוגמאות תעסוקה ללימודי אמנות:
1 | השתלבות בעבודה במשרדי פרסום |
2 | מחלקות גרפיקה בארגונים |
3 | מעצבי תפאורה |
4 | מעצבי אירועים |
5 | מעצבי תערוכות |
6 | אנשי הוראה וכדומה |
ייחודיות הלימודים באבני
חזון המחלקה קשור לקו התפר האורבני המתקיים בסביבת הלימודים. מכון אבני ממוקם בנקודת המפגש בין הים לעיר, בין יפו לתל אביב, בין מתחם נגה לפלורנטין, בין גלריות וסדנאות אומן לבין בתי מלאכה ומפעלים לעיבוד אבן, עץ, מתכת, זכוכית ואופנה. המחלקה לאמנות שואפת לפעול בסינרגיה עם המרחב העירוני בו היא ממוקמת. לפיכך, מתכונת הלימודים היא של סטודיו בקבוצות קטנות. כאשר, כחלק מהלימודים, מתקיימים מפגשים עם יוצרים מהתחומים השונים הפועלים בסביבת המכון ומתבצעים שיתופי פעולה עם מוסדות ויוצרים/ות הפועלים /ות בקהילה סביב המכון.
תכנית הלימודים התלת שנתית מאפשרת חוויית לימודים מעמיקה ומאתגרת. המורכבת מקורסים מעשיים ועיוניים, סדנאות פעילות, מפגשי דיון וביקורת קבוצתיים ואישיים, ותערוכה מסכמת בתום שנה ג'.
הגלריה ללימודי האמנות
במכון אבני פועלת הגלריה הלימודית, המציגה בדרך קבע תערוכות של בוגרים וסטודנטים. כמו כן, במהלך השנה, מתארחים בגלריה אמנים ויוצרים מתחומי האמנות השונים.
חלק אקדמי
במשולב עם הלימודים המקצועיים באמנות מאפשרת התכנית התלת-שנתית ללמוד ולהשלים תואר אקדמי במדעי הרוח של האוניברסיטה הפתוחה. במסגרת הלימודים האקדמיים ילמד הסטודנט מגוון רחב של תחומים מרחיבי דעת והשכלה במדעי הרוח, עיצוב ואמנות המותאמים להתמחותו כמעצב פנים. הלימודים כוללים מבואות ולימודי יסוד, קורסים, פרה-סמינר וסמינר
בין הנושאים הנלמדים במסגרת הקורסים האקדמיים וממשיכים לתוכנית הרב תחומי
אמנות קלאסית יוון ורומי/ אמנות הרנסנס/ אמנות בעידן הטכנולוגי/ יסודות שפת האומנות החזותית/ יסודות העיצוב/ עיצוב גראפי/ סדנאות לרישום וציור/ כתיבה אקדמית/ היסטוריה גלובלית/ תרבות בת זמננו/ יסודות באמנות סרטים/ טבע דומם/ תוכנת ריינו/ תוכנת רוויט/ תלת מימד/ יסודות הפרסום/ מבוא לקולנוע ישראלי/ תולדות העיצוב/ יסודות בשיווק ותמחור/ יזמות עסקית/ פוסט מודרניזם/ תולדות האמנות הישראלית/ המדיום באמנות/ היבטים כוללים ביצירות רב-תחומיות ועוד.
לימודי אמנות - רוח ונשמה
אם הזברה היא חיה שחורה עם פסים לבנים או חיה לבנה עם פסים שחורים? שאלת-תם-מודולארית, המעמידה אנלוגיות רבות, כגון שאלת-יסוד אחרת, המרחפת אי-שם מעל פרחי-האמנות, המבקשים את נפשם לעסוק ב'כבשן-האש' של היצירה המקורית והיא: האם הצעיר הנרשם ללימודי אמנות באקדמיה ולא ללימודי משפטים, כלכלה או ראיית חשבון, עושה זאת ברפלקס של חירות-פנימית, תוך בחירה חופשית, בשוטטו בטבע הפתוח? או, מהיותו 'מסומן מלידה' הנגרר על כורחו, כפרפר לאש, ונמשך, על-פי קוד-נרקוטי שאינו נהיר לו, אל תחום האמנות?
האם נקלע ב'מקרה' אל סדנת-היצירה המקורית ונלכד בקסמה המהפנט? האם קיבל מכת-חשמל בוולטאז' גבוה והחליט בו-במקום להירשם וללמוד אמנות? או שמא, נצטווה, כמי ש'אקדח צמוד לרקתו', והוכרח לצעוד אליה, תוך ציות ל'סנה הבוער' שבתוכו, עמוד האש המלווה אותו מימי הילדות והבוער בעורקיו יום יום?
תהא התשובה אשר תהא, ועל אף שפע המחקרים הפסיכולוגיים, ההיסטוריים והפילוסופיים, העוסקים באמן ובטבעו-החמקמק, הרי שנתון-בסיסי אחד עולה ומתבהר בעקשנות: מקורות ההשראה והדחף-הפתולוגי-ליצירה-מקורית, גם במחיר הקרבת העתיד הכלכלי וגם במחיר ההרס העצמי, אינם קשורים בהשכלה, בחינוך ובאידיאולוגיה, אינם נובעים מהחלטה אישית, אינם מושפעים מעודף חוכמה ואינם באים משפע תרבות, וגרעין הסוד, גן-המשיכה-לאמנות, טרם פוענח מדעית, וטבע האמן, כולל האמנות עצמה, היו ונשארו נושא חסום שאינו ניתן לפענוח מוחלט, אלא להערכות ניחושים ופרשנות.
חיבור נפש האמן לאמנות
אף-על-פי-כן, על בסיס הסתברות עמומה, הנשענת על ניסיון-מצטבר ולא מדעי, בבואנו לשרטט, בחוש, את ה- D.N.A.של נפש האמן, את פרופיל-הפרפר-הנמשך-לאש, ניתן לומר, כי מבנה-נפשי-מסוים, הרכב-רגישויות-ספציפי, סקרנות, תשוקה ואובססיה, פצע-פנימי,
סבל-אקזיסטנציאלי, חולמנות-חמלה-וויתור, אמפתיה-אידיאליזם-וגישה-רומנטית, כל אלה וגם היפוכם המוחלט, ועוד כהנה וכהנה, תרכובות-פתולוגיות ודגמים-נפשיים-אוריגינאליים, בכימיה חזקה עם האמנות, יעקרו וישלפו את הצעיר הכפייתי, המרדן, מתוך קבוצת בני מחזורו, ויטיסו אותו, אותו ורק אותו בכל מזג-אוויר, כבטיסת מכשירים, אל שמי לימודי אמנות וילווהו בסבלנות, גם דרך עיכובים, תעייה והסתבכות חולפת עם מקצועות אחרים (מלצרות, שמירה, ניקיון) גם דרך ספקות התנגדות וחוסר-ודאות, עד לנחיתתו על חופי היצירה המקורית בסביבתו הטבעית.
אל מול פענוח עשירית ממוח האדם עד כה 90% (!) מפאזל המוח השלם, הם עדיין 'חור שחור' במעבדות המחקר. ואם המאה ה-21 מתוכננת להיות המאה הגואלת של חקר המוח, הרי שדבר אחד ברור כבר עתה: למרות פענוח דוגמית כה-קטנה של החומר הגולגולתי: לא האמיגדלה, לא הקורטקס, לא התלאמוס ולא ההיפוקאמפוס, קופסת-המוח איננה המולדת בה צומחת ההחלטה "להיעשות אמן" ולעסוק ביצירה המקורית, משהו אחר, אצילי יותר, גבוה יותר, אלוהי יותר, אחראי לכך. עם לימודי אומנות תוכלו לנצל יותר את המוח שלכם.
אנו מזמינים אותך להצטרף למסלול הלימודים הרב תחומי, ולהיות חלק יצרני ומוביל משוק העבודה המתחדש .
לפרטים: טל: 03-6817080 שלוחה 1, בימים א-ה בין השעות 10:00-18:00, דוא"ל: info@avni.org.il