מאת: סיימון תמיר
בכל שנה עשרות אלפי אנשים ברחבי העולם לומדים עיצוב אופנה, כשהם נושאים עימם חלום לכבוש את סצנת האופנה הבינלאומית. בפועל, עם כל הכבוד לכישרון וליכולות שיש להרבה מתוך האנשים האלה, בכל דוד יש בודדים שיצליחו באמת לכבוש את הפסגות המחמירות של עולם האופנה ולהיות הורסאצ'ה או הארמני הבא. אז אם גם אתם כל היום תופרים בדמיונכם את העיצוב הבא שלכם, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להפוך למעצבי אופנה מצליחים.
מיתוג
קודם כל המיתוג. למה? כי המיתוג אומר הכל על המותג שלכם – מהי רמת האיכות? מהי רמת המקוריות? ועוד פרטים חשובים מסוג זה. מה שחשוב לקחת בחשבון הוא, שעניין המיתוג חייב לכלול גם את ענין התמחור. כמו שאנחנו רואים את זה, יש לכם 2 אפשרויות: האחת, למתג את האופנה שלכם כאופנה לכל כיס, אך לצד הגבלת ההיצע – מה שיצור ביקוש מאוד גדול, שעשוי (במידה ויתמזל מזלכם) להוביל להתנפלות על הקולקציות שלכם. השנייה, למתג את האופנה שלכם כמותג הוט קוטור, מה שירמז על איכות מאוד גבוהה לצד היצע קטן, שבעצם מחבר את המותג שלכם מיד עם אופנת עילית, שלא כל אחת יכולה לקנות – מה שיוביל לכך שכל אחת תרצה לקנות את המותג שלכם.
מעצבי האופנה של העולם החדש
בעולם הישן היה זמן – יכלו להוציא קולקציה, לבדוק מעונה לעונה אילו שינויים הצרכנים עושים ובהתאם לבצע את ההתאמות שיובילו לבניית קהל צרכנים נאמן ולאט לאט לבסס את שמם כמעצבים מובילים, מעיתון אופנה אחד לשני, מפה לאוזן, עד שהמעצבים הגדולים התפרסמו וביססו את המותג שלהם בכל העולם. אבל היום, אין זמן – מה שאומר, שברגע שתוציאו את הקולקציה שלכם, כל אחד יוכל לראות אותה ולהחליט באבחה, האם המותג שלכם "שווה משהו" או שמא הוא יעלם בין כל שאר הקולקציות של המעצבים שמנסים לפרוץ. אין לכם הרבה מקום לשינויים והתאמות – עליכם להביא קולקציה מדויקת בפעם הראשונה שאתם חושפים קולקציה לעולם ולכן, קולקציה המציעה פתרונות לשלל סוגי נשים ואנשים, תעניק לכם סיכוי הצלחה גבוהים יותר.
נראות
בעולם של היום, לא מספיק שיש לכם חנות או שהבגדים שלכם מוצעים לרכישה באיזו חנות בוטיק קטנה אחת בשינקין. אם אתם מוציאים קולקציית בגדי מעצבים ישראלים, שאתם רוצים שאנשים יכירו, עליכם ליצור נראות למותג שלכם. איך עושים את זה? בעזרת שיווק ופרסום דיגיטליים – אתר אינטרנט מלא גלאם, עמוד פייסבוק וחשבון אינסטגרם, שבהם עולים כל מיני עיצובים שלכם וכן שרטוטים של הפריטים הנמכרים, שיראו איזה מקצועיים ומוכשרים אתם – כבר משלבי השרטוט. שילוב הבגדים בכמה שיותר חנויות יהיה מצוין ונכון, לא לכולם יש את הכסף לשכור חנויות במיקומים אסטרטגיים, אבל מה שכן תוכלו לעשות, זה לפנות לחנויות בוטיק שנותנות במה למעצבים ישראליים – חנויות מסוג זה, תגלו במהרה, הן הבית החם לשלל בגדי מעצבים ישראליים.