מי ששואף להיות מעצב תעשייתי מוביל, מי שרוצה באמת להצליח בתחום זה, חייב להיות בעל כמה תכונות חשובות. וחשוב להבין כי התכונות עליהן נצביע הן תכונות שניתן לשפר ולחדד. כישרון לבדו לא יהיה מספיק, משום שהרבה אנשים הינם בעלי כישרון אבל ללא היכולת להפיק ממנו יותר בכל יום מחדש, מגיעים לבינוניות ולא יותר.
התשוקה לעיצוב
תכונה חשובה מאוד הינה בראש ובראשונה התשוקה לעיצוב. מי שאין בתוכו את הדחף הזה המגיע מבפנים, מי שלא מונע מתוך הרצון לעצב דברים חדשים ולשפר עיצובים קיימים לא יגיע רחוק. המעצבים התעשייתיים הטובים ביותר יודעים כיצד לנתב את התשוקה הזאת, הבוערת בתוכם, לעיצובי מוצרים, אריזות ועיצובים תעשייתיים ואין זה משנה מיהו הלקוח שעומד מולם. זו יכולה להיות חברה שרוצה ליצור אריזה חדשה של שימורי טונה וזו יכולה להיות חברה שרוצה לפתח כלי עבודה או משחק. כאשר התשוקה לעיצוב פועמת ברקע, זה ממש לא משנה מהי המשימה שעומדת על הפרק, תמיד תהיה חתירה למצוינות, לא פחות.
גמישות מחשבתית, מעוף ודמיון
עוד דבר שכדאי מאוד שיהיה חלק מהתכונות של מעצב תעשייתי שרוצה להצליח נקרא גמישות מחשבתית. מדוע זה חשוב כל כך? נניח שמעצב אחד קיבל משימה, לעצב אריזה של טונה ואילו מעצב אחר קיבל משימה שונה – לעצב רחפן פורץ דרך. לכאורה, עיצוב האריזה הינו פעולה די שבלונית ואפורה ואילו עיצוב הרחפן טומן בחובו הרבה יותר עניין. אבל המעצב שיודע לשמור על גמישות מחשבתית יוכל לקחת אפילו את הפרויקט שהוא לכאורה חדגוני לעבר שיאים.
המעצב שיודע לנפק כיווני חשיבה חדשים, שיודע להעז ולא חושב כמו כולם יצליח להגיע להישגים גם בפרויקטים השגרתיים לכאורה וגם בפרויקטים היותר מתוחכמים (שהם גם היותר נדירים). כמו כן, אין ספק כי מעצב שהינו בעל מעוף ודמיון יגיע הרבה יותר רחוק. הוא זה שידע להציע הצעות חדשניות, למשל פיתוח אריזת שימורי טונה בסגנון ייחודי השונה מכל השאר. המעצב בעל המעוף והדמיון יוכל לקחת את טכנולוגיית הרחפנים שכבר איננה דבר חדש, וליצור דגם יותר קל, שיכול לכלול בתוכו תוספת חיישנים או גדג'טים שיהפכו אותו ליותר מוצלח מהרחפנים הגנריים.
ראיה רחבה ואסתטיקה, שקדנות וביטחון עצמי
כל מעצב תעשייתי שהוא משכמו ומעלה חייב להיות בעל רמה גבוהה של ביטחון עצמי, בעצמו וביכולותיו. אבל חשוב שהדבר לא יאפיל על יכולתו להסתכל לכל עבר, להיות בעל ראיה רחבה ולהבין היכן הדברים עומדים לא רק מנקודת מבטו שלו אלא גם מנקודת מבטו של המשתמש. עיצוב תעשייתי, אחרי הכל, איננו נמצא בחלל ריק ולא מדובר באומנות או אסתטיקה לשמה. מעצב תעשייתי חייב להעמיד מול העיניים את צרכיו של המשתמש ולשקול כיצד העיצוב החדש ישרת אותו טוב יותר לעומת עיצובים קיימים ולעומת חלופות אחרות.
שילוב שבין רמה אסתטית גבוה, שקדנות, הקפדה וביטחון עצמי יוכלו להביל מעצב תעשייתי לגבהים חדשים. כל זאת, ביחד עם הרצון להתחדש ולהוביל. מי שרוצה להצליח, מאמין שהוא יצליח ופועל לשם כך ללא לאות, יהיה בעל סיכויים גבוהים ביותר להצליח. אך תמיד כדאי גם לפקוח את העיניים ולהיות מסוגלים לשאוב השראה גם ממעצבים אחרים. מי שסבור שהוא נמצא בפסגה ואין יותר מה ללמוד או ממי ללמוד, יש בפניו רק דרך אחת – למטה. מי שמבין כי תמיד יש עוד מה ללמוד, תמיד יש עוד מה לשפר וכי יש מקורות בלתי נדלים להשראה ישכיל להצליח ולהגיע לטופ.